Alla inlägg under oktober 2007

Av datsmor - 29 oktober 2007 07:32

Den senaste veckan har jag drömt sjukt mycket.. Jag har drömt nånting varje natt. Kommer inte ihåg riktigt allt, men..


Jag har mött Farfar, mötte honom på ett fik.. det var så overkligt, kändes som han hade varit bortrest i flera år och att man äntligen fick träffa honom igen. Vi höll om varandra, sen sprang jag ut därifrån, för att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka.


En natt stötte jag ihop med en gammal vän/ovän hela tiden.. det slutade med att hon skulle börja jobba med mig, hon frågade om det var ett skämt.. om det här verkligen var sant. Jag kunde inte annat än å skaka på huvet och tycka att det hela va så jäkla sjukt. Vi ville jue inte ha med varann å göra, men folk förstog inte ens att vi kände varann sen förut.


Jag har även åkt buss med Katti(?, hon som inte ens har körkort), hon körde en sån lila-randig som går till krokom. men lagom i Krokom var det bara jag och Tomas som åkte, och Bussen skulle inte gå tillbaks på en gång så hon parkerade på parkeringen utanför bank/post/polis i Krokom. Sen gick jag och Tomas iväg för att hämta nått i deras lägenhet innan vi skulle åka vidare med bussen.


Ja förrästen, drömde att dom byggt BurgerKing i Östersund.. mötte upp mina gamla arbetskamrater där, och kom underfund med mig själv att det här var jag jue bara tvungen att berätta för Henke, vilken grej!( heh..) 

Sen va vi ut och åkte båt i alla möjliga sorters vatten, allt från små älvar till stora hav.. båten sjönk tillslut iaf, men då var det nån som dök ner och lossade på en av livbåtarna så vi hade nått å vila oss på, för det var förjäkla jobbigt att försöka hålla sig över ytan. Hamnade sen hemma hos min morbror, i hans nybyggda hus (Nej han har inget hus igentligen) så vi fick värma oss och byta till torra kläder. VI kom liksom dit mitt uppi flytten, så mamma var där och inredde lillkusinens rum..

Det kanske dyker upp nått mer jag drömt.. ibland kan jag berätta för Henke vad jag drömt, men tyvärr brukar han heller inte komma ihåg det.

Av datsmor - 28 oktober 2007 10:49

och jag som trodde min pappa var elak med telefonförsäljare, hahaha =) fy fasen vilken kille, störtskön!

Av datsmor - 27 oktober 2007 23:26

Hade lovat Ellen att komma förbi ner på storsjöhyttan idag, för sen åker jue hon ner till Kosta igen..


Så jag traskade runt lite i stan, Och det va så sjukt mkt folk.. massa jippo med folk hit och dit och öp och kul&bus och rosa bandet och wendlas m.m Tänkte jag skulle surra lite med Tanja, men hon hade fullt upp med tjejerna som skulle uppträda.


Gick ner till glashyttan och fick träffa Ellen, köpte två snppsglas också =) ska visserligen inte dricka snapps ur dom..hehe. Fick se lite grejer Ellen hade gjort och så.. så jäkla kul att få hålla på med glas! =) det hade jag tyckt om. Fick säga hejdå till henne, innan jag gick upp på stan igen..


och väl uppe på stan igen och inne på H&M bland vant-letande träffar jag på Birgitta =) Hon föreslår att vi går å tittar på dansuppvisningen på Stjärntorget.. Så när uppvisningen var klar, hittade jag Tanja..

Sen var jag tvungen och möta upp mamma, så vi hann äta nånting innan hon skulle med tåget till Trondheim.. var så här nära att åka med jag också.


Gick in på pressbyrån och köpte mig ett gäng tidningar ist.. haha tror jag köpte 4-5 stycken =)


Sen när Älsk kom hem blev det wok till middag, käkade med pinnar =)

det va jue lite spännande, tur det va nudlar..

Av datsmor - 26 oktober 2007 11:06

Var på jamtli idag också.. försöker ordna någon form av plan på vad jag vill göra framöver, ska kolla upp lite om man ska dra igång lite plugg, samtidigt som jag hade tänkt hinna med å prova alla möjliga grejer på jamtli =)


Älsk hämtade mig krin tre, sen åkte vi hem och gjorde oss i ordning lite, för vi blev jue bjuden på middag hos Ellen och Johan =)


När vi kom dit stog dom och bakade pizza, blev riktigt gott!

mumsade pizza och pratade hela kvällen.. mys

Av datsmor - 25 oktober 2007 22:55

i en röd liten stuga med tända ljus och sprakande eld i köksspisen, med hembakat tunnbröd och en stor kopp kaffe mötte jag min morron =)

Det kommer jag nog göra ett tag framöver här nu.. Fasen va mysigt =)


Skulle bara på info-möte men blev kvar hela dagen.


Mötte upp mamma på Jamtli-butiken vid tre, sen promenerade vi in på stan.. Hon hittade ett par snygga skor, som hon tog på fötterna på en gång. Sen sprang vi runt i lite fler affärer innan vi skulle försöka hitta nått att äta.. efter det så skulle mamma iväg å pyssla.


Jag åkte hem i hopp om att Älsk kunde landa med planet från stockholm.. så jäkla mkt dimma det har varit dom senaste dagarna, helt sjukt.

men det gick bra, planet kunde landa, så nu är han hos mig =)

Av datsmor - 24 oktober 2007 22:04

och tråkigt så in i h-vete!

 + att Älsk är i Sthlm på kurs i två dagar..


Får kliva upp tidigt imorn i alla fall, ska bort på Jamtli och kolla lite möjligheter, måste in på Arbetsförmedligen också innan jag ska möta upp mamma..


så helt sysslolös blev jag jue inte imorn.


men idag har varit helt hopplöst, och inte fasen att man orkar göra nånting här hemma heller, hade man det, så hade jue allt kunnat vara bra.

Av datsmor - 24 oktober 2007 10:10

Av datsmor - 23 oktober 2007 22:22


Lagom sådär till frukost, inser man att det är tomt i kylskåpet..

så då var det bara att åka bort till kvantum å köpa lite bröd och pålägg.

Träffade på Stefan, trevligt trevligt =)


När vi hade varit hem och ätit frukost och slappat ett tag, är det dags att åka ut på stan ist, för Henke skulle klippa sig..

samtidigt passade jag på å gå ner till Arbetsförmedlingen, å det var förståss det som tog längst tid =P haha, men min handläggare eller vad det heter är så jäkla bra å ha med å göra.

Planerade en massa som jag ska göra den här veckan, så nått bra blir det av det =)


Mötte upp Älsk efteråt, tog och strosa runt lite på stan, kikade på jacka åt både han och mig.. får ta å kika lite mer på det sen. Hittade ett par sjukt snygga skor också, men det var absolut inget att springa omkring på is i vinter.. suck. Bestämde oss för att åka ut till bonus möbler en snabbis, bara för att kika lite, se om det kankse fanns nått spännande.. skulle jue haft en soffa, men hittade ett köksbord m stolar. bara det att sånt har vi inte plats med hemma =(


Älsk skulle iväg och träna med Linus, så medans lagade jag middag..

så det blev mat typ klockan nio =) Lax.. fy fasen vad det är gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards