Alla inlägg under juni 2007

Av datsmor - 8 juni 2007 22:09

Sjung om studentens lyckliga dar! Jo visst ja, haha.. måste nog säga det va roligare å vara en del av det hela, ist för att försöka göra några ärenden på stan mitt uppe i alltihopa. Tog mig i alla fall runt på några affärer, å in till mamma å säga Hej. Sen va det så varmt å så mkt folk att jag gav upp. Men de va nästan med tårar i ögonen som jag mindes min student då jag såg alla flaken åka förbi, va sjukt roligt vi hade! Jag unnar er, student07, den här underbara dagen! =)

Då Älsk kom hem från jobbet, hade jag fixat lite och bakat pizzabullar, haha sjukt stoora bullar blev det, men goda =) Hade surrat lite med Stefan så man kunde möta upp honom å gratta honom litegrann. Så när jag och Henke va på väg ut, plingade en annan granne på dörrn, Karin =) hon va på party humör och hade lite vänner hemma hos sig, så vi pratade med henne lite och lovade att vi skulle komma tillbaka.

Åkte och mötte upp Stefan, stackarn va klen han =/ men jag tror han blev glad för presenten iaf =) Hoppas du hade en bra dag och kväll oavsett vännen!

Då vi kom hem igen, så ordnade vi lite mysigt på uteplatsen, tände lite värmeljus å hällde upp ett glas vin å grejer =) Sen gick vi över till grannen, Karin är en riktigt skön tjej! =) Sen började jag å Henke å fundera på om vi inte skulle ta en promenad bort mot österäng, å de samma verkade Karin å gänget ha gjort, för rätt som det var, va vi på väg till Österäng hela högen. Stannade där en stund, gick en vända och sen gick vi hem igen jag å Henke. Mysig kväll blev det =)

Av datsmor - 7 juni 2007 12:06

Haha, ni vet den här blomlådan som grannen höll på å plantera i tidigare i veckan!? Tror ni inte den kom farande idag, med en jäkla duns! Rakt i busken utanför, å sen vidare ner på uteplatsen. Det var jord överallt.. Hann inte ens reagera på vad som hände, innan grannen stog å plinga på dörrn. Då stog hon där med sopen i handen ”Jag vet inte riktigt vad som hände, jag höll på å vattna blommorna å så.. eeh, jag tar å städar upp jag, förlåt”

Så nu ligger det en massa jord å blommor i våran buske, det blir nog fint det där =)

Av datsmor - 6 juni 2007 12:05

Idag har det bara varit mys i solen å slappa på soffan, mest soffan, för det har varit så sjukt varmt! Hoppas ni alla hade en fin Nationaldag i alla fall! =) Jag har jue redan haft min.

Av datsmor - 5 juni 2007 23:55

Vaknade i morse, med en heel dag av ledighet framför oss..

så vad gör vi? Jo efter lite funderingar säger Älsk, ska vi åka till sundsvall?


Haha.. Iväg for vi.. visste inte riktigt vad jag gav mig in på, förrän vi var i Bräcke och värmen höll på å göra mig galen. Men jag hade massa vatten med mig, och vindruvor! Vindruvor måste nog vara den bästa bilmaten nånsin! =)


Väl nere i Sundsvall blev det lite mat, sen strosa vi runt på stan lite.. upptäckte att vi hamnat mitt i studentfirandet då vi närmade oss torget. Hmm kan inte påstå att det va som här hemma i Östersund, inget fullt ös direkt.


Strosa runt i lite affärer och handlade på några av dem, å från ingenstans dyker Altinskan upp =) Hon var rätt stressad, men vi hakade på henne.. å vips var vi på utkik efter studentpresent! Present hittades och vi sa hejdå till Carolina, hon hade lite brottom.


Gick en vända till på stan, sen åkte vi ut mot Birsta. Hann in på Biltema en snabbis innan dom stängde, skulle ha några verktyg till Henkes pappa.

Sen va det Ikea som gällde, haha.. inget planerat, så en timme på Ikea va jue lite väl ogenomtänkt, men vi hittade lite prylar vi behövde (Bl.a kastruller) och kikade på en massa inredning.


Kom på att det här borde vi göra om!

Avslutade med lite mat, innan vi åkte hem till Östersund..

va så där lagom trött och slut då vi kom hem, så då va det sängen som gällde på engång.

Av datsmor - 4 juni 2007 22:38

Vi har jue en liten uteplats med buskar ikring utanför vårat vardagsrum.. bestämde mig för å göra lite fint där idag, så man kan använda den där lilla plätten.. Tog å rensade ogräs å fixa till lite, upptäckte till min förvåning att det växer en söt liten lönn i våran buske =)


Sen va det dags å koka lite kaffe å fixa nån macka, sen greppa jag nån tidning och avnjöt frukosten ute i solen på våran uteplats! =)


Ända tills grannen ovanför började plantera sina blomlådor så jorden yrde omkring lite överallt =/


Berättade för henne att jag också fanns, sen 10 minuter senare kom hon ner å bad om ursäkt. tur va väl det..


Gick ner på affärn å handla lite, å då jag kom hem står Älsk precis innanför dörren å har kommit hem från jobbet =)

Han va så tussig han stackar, så det blev lite vila å mysa i soffan.


Pigga å alerta åkte vi in på stan å handlade en skäggtrimmer å lite annat smått å gott, å glass! sen blev det mysig tv-kväll med CSI för hela slanten! =)

Av datsmor - 3 juni 2007 22:45

Henke va ledig idag, så efter frukosten tog vi å åkte till nälden.. tänkte vi skulle få låna gräsmattan där en liten stund, efs vi inte har nån egen här i stan =P


Köpte med oss lite mat och dricka, sen åkte vi hem till mamma.

Där hade hon fullt upp med sin friggebod =) Hon håller på å målar golvet nu. Det blir så fint så!


Vi låg å slappade i solen å läste tidningar hela dan, så himla underbart när man får känna lite sol å värme =) det är nog lite sommar nu! *Lycka*


Av datsmor - 2 juni 2007 21:24

Vaknade rätt tidigt idag, så jag bestämde mig för att ta bussen kl.10 til Nälden =) Mamma skulle jue vara ensam idag, för grabbarna skulle in på streetrace..


Underbart väder är det, vi har varit ute heela dagen!

När Henke slutat jobbet och grabbarna kom hem från stan, så blev det grillad lax med massa tillbehör.. shit va gott det kan va ibl =) mums!


På väg hem till stan tog vi å hyrde The Departed , men blev aldrig att vi såg den.. Kanske blir imorn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards